עיבוד שבבי ממוחשב ויתרונותיו

עיבוד שבבי ממוחשב

עיבוד שבבי ממוחשב

מאז שחדרה טכנולוגיית העיבוד השבבי לחיינו אנו נהנים מיכולות ייצור משופרות של מוצרים איכותיים שמיוצרים בדייקנות ובמהירות מירבית, תוך הפחתה משמעותית בעלויות. אם עדיין לא הכרתם את הטכנולוגיה חבל כי תישארו מאחור. להלן כל מה שצריך לדעת על עיבוד שבבי ממוחשב. קראו ויישמו בעצמכם.

 

הכירו את טכניקת העיבוד השבבי הממוחשב

בתעשייה ניתן למצוא כיום 2 טכניקות שמביאות לייצור מוצרים סופיים. האחת, מבצעת מניפולציה של עיוות בחומר הגלם וכך נוצר לו המוצר הסופי (למשל, התכה ויציקה לתבניות).

 

שיטה זו מבזבזת אנרגיה רבה ונחשבת לאיטית יחסית. הטכניקה השנייה היא עיבוד שבבי ממחושב שלמעשה מפסלת את החומר בצורה מדוייקת באמצעות הוצאת שבבים ממנו עד לקבלת המוצר הסופי. מדובר בטכניקה הרבה יותר מהירה וחסכונית מאשר טכניקת עיוות החומר.

 

מכונות העיבוד השבבי כוללות מספר זרועות כאשר כל אחת מטפלת בחומר הגלם במספר צירים כאשר תוכנת מחשב היא זו שמתזמנת את העבודה בין הזרועות ופועלת ע"פ הוראות שניתנו לה מראש. בדרך זו ניתן ליצור מוצרים רבים וממגוון רחב של חומרי גלם – עץ, מתכת, פלסטיק, אלומיניום, נירוסטה, MDF ועוד.

 

למעשה ניתן ליצור באמצעות הטכנולוגיה כל מוצר שהוא, בין אם באופן ייחודי (למשל, הכנת אב-טיפוס) ובין אם לייצור המוני כגון כלים לבית, חפצי קישוט ואומנות, ריהוט, פירזול, חלקי חילוף וכו'.

 

המיחשוב שעושה את כל ההבדל

כל פעולת העיבוד מבוצעת למעשה ע"ימעין רובוט שלו "מוח מרכזי" בדמות המחשב ותוכנת מחשב שפועלת ברקע והידיים שלו הם זרועות המכונה. השימוש במחשב מאפשר רמת דיוק פנטסטית של עד אלפית המילימטר כך שהתוצאה הסופית זהה למה שתוכנן בתוכנה ללא סטיות גם בייצור של אלפי, עשרות אלפי ומאות אלפי מוצרים בקו בודד.

 

יש לציין כי מכונות העיבוד השבבי של ימינו מאפשרות את עבודת הזרועות בהרבה יותר צירים ממה שהתאפשר בעבר. כך ניתן למצוא בתחום מכונות עיבוד שבבי שפועלות במרחב של 5 ואף 7 צירים (למשל, לא רק אורך, רוחב, וגובה אלא גם סיבוב צירי, רוטציה אלכסונית וכו').

 

חברה רצינית בתחום תספק עבורכם את המכונות המתקדמות ביותרובגודל ובכושר התפוקה המתאימים ביותר על מנת שהמוצר הסופי שלכם יהיה זהה בדיוק למה שתיכננתם.

מפעל לעיבוד שבבי בחולון בניהולו של דן פישר

www.fischermolds.co.il