סימון חניות וכבישים אחרי עבודות עפר

עבודות עפר עבודות סימון כבישים וחניות

עבודות עפר עבודות סימון כבישים וחניות

לעיתים קרובות מתוך רצון והצורך לתחזק שטחים ציבוריים וגם שטחים פרטיים, קיים צורך בביצוע עבודות עפר באמצעות מיני מעמיסים (בובקטים) ומחפרונים מסוגים שונים לטובת חפירת תעלות או בורות לביצוע עבודות תחזוקה בכבישים, סלילת כבישים חדשים או תחזוקת כביש קיים ולטובת עבודות תחזוקה נוספות שלא נפרט עליהן במאמר זה.

 

באיזה ציוד מכני הנדסי (צמ"ה) בדרך כלל משתמשים לביצוע עבודות עפר?

אז כפי שנאמר קודם בין הכלים והציוד שלעיתים משתשמים הינם מיני מעמיסים או בשם הנוסף שלהם – בובקט, מיני מחפרונם שעקב גודלם הקטן יחסית לעומת מחפרונים רגילים, יכולים להגיע למקומות ממש קטנים לשם ביצוע פעילות נקודית, עבודות של שופלים קטנים (מיני שופל), באגרים וציוד מכני נוסף שעקב גודלו הזעיר מאפשר לבצע פעילות נקודתית ומדויקת אף יותר מאשר באמצעות ציוד זהה, אך בגודל רגיל.

 

כאשר היופי בציוד צעיר זה בטבטא בכך, שנוח מאוד להעביר אותם ממקום למקום, כאשר במקום להתשמש בגרר גדול מאוד שעלות שעתית לגרר גדול גבוה מאוד יחסית, מעבירים ציוד צעיר בדרך כלל באמצעות נגררים קטנים יחסית, דבר שמצריך צוות פועלים נמוך יחסית וגם אין צורך בהתארגנות מיוחדת לשם שינוע ציוד מכני הנדסי מסוג זה.

 

במקרים רבים לאחר ביצוע עבודות עפר וחפירות במקום ביצוע העבודה, קיים צורך בביצוע עבודות סימון חניות וכבישים, כאשר הפעם מדובר יהיה בציוד שונה מזה שמשתמשים בעת ביצוע עבודות עפר למיניהן, שלרוב יופעל באמצעות צוותים מיחדים לפעילות של סימון.

 

גם במקה של סימון, מדובבר על ציוד זעיר שלרוב מדובר על מכוניות קטנות שמזכירות באגי שמקדימה מותקן מדחס שבעת הצורך דופף החוצה צבע שהוכן מראש ונועד לסימון קטעים של כביש או חניות.

 

ניתן לרואת לעיתים פעילות של צוותים לסימון שבדרך כלל יש להם שתי מכוניות מסוג שתואר למעלה, כאשר מכונית אחת מפזרת צבע אדום או כחול על מדרכה, בעוד שמכונית הנוספת מפזרת צבע לבן על מקטעים של מדרכה וכך במעבר אחד של שתי מכוניות, מגיעים למצב של צבע חדש ובולט שאין כל אפשרות לא לזהותו תוך כדי תנועה בכביש.

 

במידה ומדובר על סימון של מעברי חציה או מחים על פנ הכביש, משתמשים בדרך כלל במנגנון מאוד דומה לזה שתואר ביחס למכוניות זעירות, אך במקרה הזה הציוד נמצא על גבי משאית קטנה שנעה בעקבות צוות הצובעים ובקצב של ביצוע פעילות הסימון.

 

לסיום הייתי ממליץ לבעלי רכבים שחונים בחניות שמתוכננת ביצוע חידוש הסינון שלהן, להזיז את הרכבים שלהם מן המקום לעת ביצוע הסימון מכיוון שבעת פיזור הצבע, נוצר ענן של צבע באוויר, דבר שיכול להשאיר קטמי צבע על גבי האוטו וגם על גפי הצמיגים.